Zorientowany komponentowo model zaawansowanej technologicznie infrastruktury krytycznej miast inteligentnych. Wybrane problemy
Opis
W monografii przedstawiono wybrane rozwiązania komponentowo zorientowanych modeli zaawansowanej technologicznie infrastruktury krytycznej miast inteligentnych w aspekcie naukowym i aplikacyjnym, będących odpowiedzią na zdiagnozowane problemy sektora przemysłowego i wpisujących się w nurt współczesnych badań i rozwoju technologii w obszarach SMART. Główną uwagę skoncentrowano na budowie ekspertowych systemów sterowania optymalizującego, wykorzystujących modele matematyczne opisujące precyzyjnie przebieg procesów technologicznych, obejmujące modele obiektów oraz modele systemów sterowania, monitoringu, predykcyjnej diagnostyki w przestrzeni stanów i zdarzeń.
SPIS TRESCI
SPIS WAŻNIEJSZYCH OZNACZEŃ I SKRÓTÓW
1. WPROWADZENIE
2. ZAAWANSOWANE TECHNOLOGIE TELEINFORMATYCZNE
I AUTOMATYKI PRZEMYSŁOWEJ W OBSZARACH SMART
3. WYZWANIA NAUKOWE I TECHNOLOGICZNE
4. ZAAWANSOWANE TECHNOLOGICZNIE, KOMPONENTOWE
MODELE ALGORYTMICZNE W WYBRANYCH OBSZARACH
INFRASTRUKTURY KRYTYCZNEJ MIAST INTELIGENTNYCH
4.1. Algorytmiczny model wielokryterialnej optymalizacji systemów gospodarki
odpadami
4.1.1. Wprowadzenie
4.1.2. Model konceptualny systemu gospodarki odpadami
4.1.3. Model matematyczny
4.1.4. Model zorientowany komponentowo
4.1.5. Komponentowo zorientowany grafowy model optymalizacji systemu
gospodarki odpadami - przypadek użycia
4.1.5.1. Model matematyczny
4.1.5.2. Model zorientowany komponentowo
4.1.5.3. Test modelu - obliczenia symulacyjne
4.1.5.4. Wnioski
4.2. Polimorficzny model wielowątkowej optymalizacji procesu wytwarzania
komponentów paliwowych
4.2.1. Wprowadzenie
4.2.2. Opis procesu technologicznego wytwarzania komponentów paliwowych
4.2.3. Właściwości fizykochemiczne i paliwowe komponentów paliwowych
vs wymagania rynku gospodarki
4.2.4. Algorytmiczny model wielowątkowej optymalizacji procesu wytwarzania komponentów paliwowych
4.2.4.1. Algorytmiczny model podsystemu optymalizacji procesu wytwarzania frakcji lekkiej na podstawie zmodyfikowanego algorytmu SVD implementowanego w warstwie sterowania optymalizującego SCADA - wątek A
4.2.4.2. Algorytmiczny model podsystemu optymalizacji procesu wytwarzania hybrydowych komponentów paliwowych - wątek B
4.2.4.3. Algorytmiczny model procesu spalania komponentów paliwowych
4.2.4.4. Symulacja procesu wytarzania komponentów paliwowych
4.2.4.5. Symulacja procesu spalania komponentów paliwowych w piecu obrotowym
4.2.5. Koncepcja wielowątkowego, polimorficznego systemu sterowania
4.2.6. Wnioski
4.3. Algorytmiczny model optymalizacji procesu biologicznego oczyszczania ścieków z wykorzystaniem hierarchicznego sterowania adaptacyjnego
4.3.1. Wprowadzenie
4.3.2. Opis procesu biologicznego oczyszczania ścieków metodą osadu czynnego
4.3.2.1. Model obiektu sterowania
4.3.2.2. Model reaktora biologicznego
4.3.3. Wielowątkowy, polimorficzny model hierarchicznego systemu
sterowania optymalizującego
4.3.3.1. Model konceptualny (logiczny)
4.3.3.2. Komponentowo zorientowany, polimorficzny model procesu
biologicznego oczyszczania ścieków
4.3.4. Wielowątkowa optymalizacja zużycia energii elektrycznej w procesie
biologicznego oczyszczania ścieków
4.3.4.1. Model podsystemu sterowania stężeniem tlenu (strumieniem powietrza) i podsystemu generującego optymalną trajektorię wartości zadanej stężenia tlenu - wątek A
4.3.4.2. Model podsystemu sterowania recyrkulacją wewnętrzną - wątek B
4.3.4.3. Optymalizacja parametrów procesu technologicznego
4.3.5. Symulacja pracy reaktora biologicznego - klasyczne sterowanie
w pętli zamkniętej versus MPC
4.3.6. Realizacja sprzętowa i programowa systemu sterowania
4.3.7. Wnioski
5. PODSUMOWANIE
BIBLIOGRAFIA
Streszczenie
OSIĄGNIĘCIE NAUKOWE
Dane techniczne
Autor | Krzysztof Gaska |
Wydanie | 2019 |
Liczba stron | 235 |
Okładka | miękka |
Format | B5 |
Paczkomaty InPost | Kwota zakupów | Koszt przesyłki przedpłata |
powyżej 450 zł | 0 zł | |
do 250 zł | 6,5 zł | |
do 250 zł | 13 zł |
Kurier DPD | Przedpłata | Płatność za pobraniem |
11 zł | 15 zł |