System bezmagazynowej pracy jednostek budowy i transportu

Dostępność: ostatnie egzemplarze
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 44,00 zł 44.00
ilość egz.

towar niedostępny

dodaj do schowka

Opis

Monografia dotyczy zagadnienia realizacji prac budowlanych bez magazynowania przyobiektowego. Dotyczy to większości prac na budowie (roboty ziemne, montażowe, betonowanie) oraz wiąże się z przewozem dużych ilości materiałów. Bezmagazynowy sposób wznoszenia obiektów z jednej strony przynosi  korzyści logistyczne, ekonomiczne i prośrodowiskowe, z drugiej jednak nawet niewielkie opóźnienia dostaw, brak zapasów, przestoje brygad zmniejszają wydajność i przynoszą straty. W tak złożonych uwarunkowaniach ważną kwestią jest systemowe ujęcie zagadnienia. W rozprawie przedstawiono tzw. system bezmagazynowej realizacji procesów SBR, będący propozycją kompleksowego rozwiązywania tego typu problemów.

SPIS TREŚCI:

Ważniejsze oznaczenia 5
Wstęp 7

1. Przedmiot badań i cele rozprawy 9
1.1. Elementy czasu dysponowanego zmiany roboczej oraz jednostki budowy i transportu 9
1.2. Bezmagazynowa realizacja robót budowlanych 11
1.3. Cel pracy i problemy badawcze 12
1.4. Zakres i treść pracy 16
1.5. Stan wiedzy w tematyce przedmiotowej 17

2. Modele bezmagazynowej pracy jednostek budowy i transportu 20
2.1. Podejście deterministyczne i zasada „nieprzerwanego transportu poziomego” 20
2.2. Systemy obsługi masowej 22
2.2.1. Model A/HM/m/FIFO/N/F 23
2.2.2. Liczba jednostek transportowych z uwagi na najmniejszy koszt bezpośredni 27
2.3. Modele sieci kolejkowych oraz sieci BCMP 28
2.4. Analiza systemu koparka - środki transportowe przy wykorzystaniu różnych modeli 32
2.4.1. Niezbędna liczba samochodów i wydajność zmianowa 32
2.4.2. Charakterystyki i koszty fimkcjonowania systemu obsługi 33
2.4.3. Sieci kolejkowe z trzema i pięcioma systemami obslugi 36
2.5. Porównanie oraz dyskusja wyników teoretycznych i empirycznych 47
2.6. Wnioski 49

3. Koncepcja systemu bezmagazynowej realizacji procesów budowlanych 51
3.1. Wykonawstwo budowlane 51
3.2. System SBR w układzie fimkcjonahiym organizacji 52
3.2.1. Warstwa e~CENTRUM 53
3.2.2. Warstwa DYSPOZYTOR 55
3.2.3. Warstwa PRODUKCJA 56
3.3. Zastosowania systemów SBR oraz RFID i S-VS 57
3.3.1. Przykład wykorzystania SBR przy betonowaniu konstrukcji 57
3.3.2. Ładowarka automat ze sterowaniem S-VS 65

4. Metoda reprezentacji modelu obsługi 68
4.1. Algorytm obliczeniowy 69
4.2. Warunki rozpoczęcia 70
4.3. Krok powtarzalny 72
4.4. Wartości charakterystyk 78

5. Analizy charakterystyk badanych modeli kolejkowych 79
5.1. Oddziaływanie przyjętych warunków brzegowych 79
5.1.1. Błędy pominięcia ograniczonego czasu trwania zmiany roboczej 80
5.1.2. Błędy pominięcia wartmków zakończenia zmiany roboczej 82
5.1.3. Błędy nieuwzględnienia warunków rozpoczęcia 92
5.1.4. Błędy brzegowe okresu zmiany roboczej 97
5.2. Porównanie badań empirycznych z wynikami uzyskiwanymi w modelach 102
5.2.1. Częstości przestojów aparatu obsługi 103
5.2.2. Częstości przestojów zgłoszeń 108
5.2.3. Średnie liczby zgłoszeń w kolejce 110
5.2.4. Obliczone wydajności zespołów 112
5.2.5. Najkorzystniej sza liczba jednostek transportowych 116
5.3. Synteza wykonanych badań 118
5.4. Podsumowanie 130

6. Wnioski 133

7. Dodatki 136
Dodatek 1 136
7.1. Badania empiryczne 136
7.1.1. Proces załadunku 137
7.1.2. Proces „obiegu” jednostek transportowych 143
7.1.3. Składowe czasu dysponowanego 146

Dodatek 2 151
7.2. Analiza wyników obliczeń W układzie modeli tk oraz rmo 151
7.2.1. Rezultaty obliczeń przy rozkładach wykładniczych przesuniętych 151
7.2.2. Rozstępy błędów brzegowych przy rozkładach wykładniczych i wykładniczych przesuniętych 152
7.2.3. Rezultaty obliczeń przy rozkładach gamma przesuniętych 153
7.2.4. Rozstępy błędów brzegowych przy rozkładach przesuniętych, wykładniczych i gamma 155

Dodatek 3 157
7.3. Błędy pominięcia ograniczonego czasu i składowych zmiany roboczej oraz niestacjonamości obiegu 157
7.3.1. Błędy częstości przestojów aparatu obsługi 157
7.3.2. Błędy częstości przestoj ów jednostek w kolejce 164
7.3.3. Błędy średniej liczby zgłoszeń w kolejce 168

Literatura 171
Summary 179
Zusarnmenfassung 182

Dane techniczne

Autor Andrzej Więckowski
Wydanie 2010
Liczba stron 184
Okładka miękka
Format B5

Tytuły polecane

Koszty dostawy
Paczkomaty InPost Kwota zakupów Koszt przesyłki przedpłata
  powyżej 450 zł 0 zł
  do 250 zł 6,5 zł
  do 250 zł 13 zł

Kurier DPD Przedpłata Płatność za pobraniem
  11 zł 15 zł
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Realizacja: N4K.eu
Sklep internetowy Shoper.pl