System bezmagazynowej pracy jednostek budowy i transportu
Opis
SPIS TREŚCI:
Ważniejsze oznaczenia 5
Wstęp 7
1. Przedmiot badań i cele rozprawy 9
1.1. Elementy czasu dysponowanego zmiany roboczej oraz jednostki budowy i transportu 9
1.2. Bezmagazynowa realizacja robót budowlanych 11
1.3. Cel pracy i problemy badawcze 12
1.4. Zakres i treść pracy 16
1.5. Stan wiedzy w tematyce przedmiotowej 17
2. Modele bezmagazynowej pracy jednostek budowy i transportu 20
2.1. Podejście deterministyczne i zasada „nieprzerwanego transportu poziomego” 20
2.2. Systemy obsługi masowej 22
2.2.1. Model A/HM/m/FIFO/N/F 23
2.2.2. Liczba jednostek transportowych z uwagi na najmniejszy koszt bezpośredni 27
2.3. Modele sieci kolejkowych oraz sieci BCMP 28
2.4. Analiza systemu koparka - środki transportowe przy wykorzystaniu różnych modeli 32
2.4.1. Niezbędna liczba samochodów i wydajność zmianowa 32
2.4.2. Charakterystyki i koszty fimkcjonowania systemu obsługi 33
2.4.3. Sieci kolejkowe z trzema i pięcioma systemami obslugi 36
2.5. Porównanie oraz dyskusja wyników teoretycznych i empirycznych 47
2.6. Wnioski 49
3. Koncepcja systemu bezmagazynowej realizacji procesów budowlanych 51
3.1. Wykonawstwo budowlane 51
3.2. System SBR w układzie fimkcjonahiym organizacji 52
3.2.1. Warstwa e~CENTRUM 53
3.2.2. Warstwa DYSPOZYTOR 55
3.2.3. Warstwa PRODUKCJA 56
3.3. Zastosowania systemów SBR oraz RFID i S-VS 57
3.3.1. Przykład wykorzystania SBR przy betonowaniu konstrukcji 57
3.3.2. Ładowarka automat ze sterowaniem S-VS 65
4. Metoda reprezentacji modelu obsługi 68
4.1. Algorytm obliczeniowy 69
4.2. Warunki rozpoczęcia 70
4.3. Krok powtarzalny 72
4.4. Wartości charakterystyk 78
5. Analizy charakterystyk badanych modeli kolejkowych 79
5.1. Oddziaływanie przyjętych warunków brzegowych 79
5.1.1. Błędy pominięcia ograniczonego czasu trwania zmiany roboczej 80
5.1.2. Błędy pominięcia wartmków zakończenia zmiany roboczej 82
5.1.3. Błędy nieuwzględnienia warunków rozpoczęcia 92
5.1.4. Błędy brzegowe okresu zmiany roboczej 97
5.2. Porównanie badań empirycznych z wynikami uzyskiwanymi w modelach 102
5.2.1. Częstości przestojów aparatu obsługi 103
5.2.2. Częstości przestojów zgłoszeń 108
5.2.3. Średnie liczby zgłoszeń w kolejce 110
5.2.4. Obliczone wydajności zespołów 112
5.2.5. Najkorzystniej sza liczba jednostek transportowych 116
5.3. Synteza wykonanych badań 118
5.4. Podsumowanie 130
6. Wnioski 133
7. Dodatki 136
Dodatek 1 136
7.1. Badania empiryczne 136
7.1.1. Proces załadunku 137
7.1.2. Proces „obiegu” jednostek transportowych 143
7.1.3. Składowe czasu dysponowanego 146
Dodatek 2 151
7.2. Analiza wyników obliczeń W układzie modeli tk oraz rmo 151
7.2.1. Rezultaty obliczeń przy rozkładach wykładniczych przesuniętych 151
7.2.2. Rozstępy błędów brzegowych przy rozkładach wykładniczych i wykładniczych przesuniętych 152
7.2.3. Rezultaty obliczeń przy rozkładach gamma przesuniętych 153
7.2.4. Rozstępy błędów brzegowych przy rozkładach przesuniętych, wykładniczych i gamma 155
Dodatek 3 157
7.3. Błędy pominięcia ograniczonego czasu i składowych zmiany roboczej oraz niestacjonamości obiegu 157
7.3.1. Błędy częstości przestojów aparatu obsługi 157
7.3.2. Błędy częstości przestoj ów jednostek w kolejce 164
7.3.3. Błędy średniej liczby zgłoszeń w kolejce 168
Literatura 171
Summary 179
Zusarnmenfassung 182
Dane techniczne
Autor | Andrzej Więckowski |
Wydanie | 2010 |
Liczba stron | 184 |
Okładka | miękka |
Format | B5 |
Paczkomaty InPost | Kwota zakupów | Koszt przesyłki przedpłata |
powyżej 450 zł | 0 zł | |
do 250 zł | 6,5 zł | |
do 250 zł | 13 zł |
Kurier DPD | Przedpłata | Płatność za pobraniem |
11 zł | 15 zł |