Transport mieszanki betonowej
Opis
Transport, zależnie od występujących warunków, obejmuje przemieszczanie mieszanki w różnych kierunkach, na odległości małe, nawet mniejsze od metra, ale często na kilkanaście lub kilkadziesiąt metrów, niekiedy także bardzo daleko,i nawet ponad 80 km, w przewozie drogowym.
W rozdziale 2 scharakteryzowano zagadnienia transportu tradycyjnego oraz uwarunkowania techniczne pracy wraz z przykładem przyjęcia żurawia do podawania mieszanki betonowej w pojemnikach.
W rozdziale 5 ujęto transport mieszanek betonowych przenośnikami taśmowymi o uniwersalnym przeznaczeniu oraz podajnikami pneumatycznymi, z przemieszczaniem materiałów w strumieniu sprężonego powietrza.
W rozdziale 6 przedstawiono korzystne prośrodowiskowo, zagadnienie recyklizacji składników niewbudowanych mieszanek betonowych i pozostających z mycia urządzeń, przy zastosowaniu specjalistycznych separatorów do oddzielania cementu i cząstek miałkich, od pozostałych cząstek piasku i kruszywa.
Na zakończenie, w rozdziale 7, przeanalizowano ekonomikę wybranych sposobów transportu mieszanki betonowej.
SPIS TREŚCI
1. Właściwości mieszanek betonowych i sposoby ich wbudowania
1.1. Przeobrażenia w czasie mieszanek ze spoiwami cementowymi
1.2. Czas mieszania, transportu i wbudowania oraz czas dysponowany
1.3. Objętość mieszanki wbudowanej w czasie dysponowanym
1.4. Sposoby układania mieszanki betonowej
1.4.1. Betonowanie w całym elemencie
1.4.2. Betonowanie warstwami
1.4.3. Podsumowanie tematu: układanie mieszanki betonowej
2. Środki transportu mieszanki betonowej i proste sposoby podawania
2.1. Urządzenia do transportu bliskiego i dalekiego
2.2. Transport w rynnach i rurach spustowych
2.3. Zastosowania pojemników przemieszczanych żurawiem
2.4. Uwarunkowania techniczne i przykład przyjęcia żurawia
do podawania mieszanki
2.4.1. Charakterystyka wznoszonego obiektu
2.4.2. Dobór żurawia i pojemników do podawania mieszanki
2.4.3. Podsumowanie zastosowanie żurawi do podawania mieszanki
3. Przewozy betonomieszarkami samochodowymi
3.1. Specyfika betonomieszarek samochodowych
3.1.1. Mieszalniki
3.1.2. Załadunek i rozładunek
3.1.3. Leje, rynny i rury zsypowe
3.1.4. Zbiorniki wody
3.2. Zastosowania betonomieszarek samojezdnych
3.3. Betonomieszarki samochodowe z pompami i rozdzielaczami mieszanki
3.3.1. Pompy i wysięgniki rozdzielaczy
3.3.2. Przykłady zastosowań
3.4. Betonomieszarki samochodowe z przenośnikami taśmowymi
3.4.1. Charakterystyki techniczne
3.4.2. Konstrukcja przenośników
3.4.3. Podsumowanie tematu: zastosowanie betonomieszarek
samochodowych z przenośnikami taśmowymi
4. Pompowanie mieszanki betonowej
4.1. Specyfika transportu pompowego
4.2. Realizacje specjalistyczne
4.3. Technologia robót z zastosowaniem zespołów mobilnych
4.3.1. Samochodowe pompy z rozdzielaczami wysięgnikowymi
4.3.2. Pompy do mieszanki betonowej samochodowe do przyłączania
rurociągów
4.3.3. Pompy z rozdzielaczami mieszanki na przyczepach
4.3.4. Betonomieszarki samochodowe z pompami i rozdzielaczami
4.3.5. Zastosowania specjalne pomp mobilnych
4.4. Kryteria techniczne i przykład przyjęcia pompy mobilnej
4.4.1. Parametry niezbędne i zastosowanych urządzeń
4.4.2. Wydajność pompy
4.4.3. Zasięg tłoczenia
4.4.4. Wysięg rozdzielacza
4.4.5. Wysokości podawania
4.4.6. Dobór pompy mobilnej
4.5. Technologia robót z zastosowaniem zestawów stacjonarnych
4.5.1. Stanowiska pompowania
4.5.2. Pompy stacjonarne
4.6. Zasada działania pomp do mieszanki betonowej
4.6.1. Pompy tłokowe
4.6.2. Pompy rotorowe
4.7. Rurociągi i urządzenia sieci przesyłowych
4.8. Układanie pompowanej mieszanki i rozdzielacze wysięgnikowe
4.8.1. Zastosowania rozdzielaczy przestawnych i rur giętkich
4.8.2. Stacjonarne rozdzielacze wysięgnikowe
4.9. Usuwanie mieszanki oraz czyszczenie urządzeń i rurociągu
4.9.1. Grawitacyjne usuwanie mieszanki z rurociągu
4.9.2. Usuwanie mieszanki z rurociągów o małych spadkach
4.9.3. Czyszczenie rurociągów
4.10. Przykład doboru zestawu pompy stacjonarnej
5. Transport mieszanek przenośnikami taśmowymi i pneumatyczny
5.1. Samochodowe przenośniki taśmowe
5.1.1. Przenośniki dwuwysięgnikowe
5.1.2. Teleskopowanie wysięgnika
5.1.3. Przykłady zastosowań przenośników
5.1.4. Podawanie mieszanki betonowej samochodowymi przenośnikami
taśmowymi
5.2. Transport mieszanek przy natryskiwaniu
5.2.1. Stosowanie torkretu
5.2.2. Torkretnice automatyczne
5.2.3. Charakterystyki techniczne torkretnic do mieszanek "suchych"
5.2.4. Wykonawstwo robót
5.2.5. Podsumowanie tematu: natryskiwanie mieszanki torkretnicami
automatycznymi
5.2.6. Pompy stacjonarne do natryskiwania mieszanki betonowej
5 3. Sposób pneumatyczny podawania mieszanek i zapraw
5.3.1. Podajniki pneumatyczne
5.3.2. Specyfika transportu podajnikami pneumatycznymi
5.3.2. Podsumowanie tematu: transport pneumatyczny mieszanek
i zapraw
6. Recyklizacja składników nie wbudowanej mieszanki betonowej
6.1. Separatory do oddzielania składników mieszanki betonowej
6.1.1. Ślimakowe separatory korytowe
6.1.2. Separatory beczkowe
6.1.3. Separatory bębnowe
6.2. Centrale recyklizacji mieszanki
6.3. Podsumowanie tematu: recyklizacja nie wbudowanej mieszanki
betonowej
7. Ekonomika przykładowych rozwiązań transportu mieszanki betonowej
7.1. Analizowane organizacje robót
7.2. Koszt podawania mieszanki betonowej
7.3. Koszt oczekiwania betonomieszarek samochodowych
7.4. Koszt pracy robotników
7.5. Analiza wyników
7.6. Podsumowanie tematu: ekonomika sposobów podawania mieszanki
Literatura
Dane techniczne
Autor | Andrzej Więckowski |
Wydanie | 2013 |
Liczba stron | 192 |
Ilustracje | kolorowe |
Okładka | miękka |
Format | B5 |
Paczkomaty InPost | Kwota zakupów | Koszt przesyłki przedpłata |
powyżej 450 zł | 0 zł | |
do 250 zł | 6,5 zł | |
do 250 zł | 13 zł |
Kurier DPD | Przedpłata | Płatność za pobraniem |
11 zł | 15 zł |