Związki architektury modernistycznej i motoryzacji indywidualnej – wybrane realizacje europejskie 1903–1973

Dostępność: dostępne
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 57,00 zł 57.00
ilość egz.

towar niedostępny

dodaj do schowka

Opis

Powstająca od początku XX w. architektura związana z motoryzacją zaspokajała nowe potrzeby społeczne wynikające z rozwoju przemysłu samochodowego. Spełnienie zadania przechowywania aut, ich serwisowania i obsługi, a także odpowiedź na podstawowe potrzeby kierowców, stały się powodem sformułowania nowych funkcji.

Wpływ motoryzacji na architekturę w XX w. nie może być marginalizowany. Samochód bowiem wpłynął zasadniczo na obraz ówczesnego świata i był jednym z najistotniejszych czynników organizujących życie jednostek i społeczeństw.

Spis treści
1.Wstęp 7
1.1. Cel pracy 7
1.2. Metoda badań i struktura pracy 7
1.3. Stan badań 9
1.4. Ramy czasowe opracowania 12
1.4.1. Okres pionierski 1903-1939 12
1.4.2. Okres ekspansywny 1945-1973 14
1.4.3. Okres krytyczny 1973-1990 16
1.4.4. Okres estetyczny od 1990 r. do dziś 17
1.5. Stosowane terminy 21
1.6. Zarys rozwoju architektury modernistycznej 22
1.6.1. Modernizm - okres pionierski 22
1.6.2. Modernizm - okres ekspansywny 33
1.7. Zarys rozwoju architektury modernistycznej związanej z motoryzacją indywidualną 44
1.8. Organizacja ruchu kołowego w budynkach - zarys 61
2.Garaże 67
2.1. Garaże w okresie pionierskim 67
2.1.1. Garaże wyposażone w windy 69
2.1.2. Garaże pochylniowe 80
2.1.2.1. Garaże pochylniowe francuskie 81
2.1.2.2. Garaże pochylniowe w Wielkiej Brytanii 102
2.1.2.3. Garaże pochylniowe i parterowe w Niemczech 107
2.1.2.4. Garaże pochylniowe w innych państwach Europy Zachodniej i Północnej 115
2.1.2.5. Garaże pochylniowe w Europie Centralnej i Wschodniej 130
2.1.3. Podsumowanie 140
2.2. Garaże w okresie ekspansywnym 143
2.2.1. Garaże przeszklone 144
2.2.2. Garaże z otwartymi kondygnacjami 158
2.2.3. Garaże ukryte 176
2.2.4. Podsumowanie 181
3. Stacje benzynowe 185
3.1. Stacje benzynowe w okresie pionierskim 185
3.1.1. Stacje typowe 189
3.1.1.1. Stacje typowe w Niemczech 189
3.1.1.2. Stacje typowe w innych krajach Europy 202
3.1.2. Stacje według projektów indywidualnych 209
3.1.3. Podsumowanie 221
3.2. Stacje benzynowe w okresie ekspansywnym 222
3.2.1. Stacje typowe 225
3.2.2. Stacje według projektów indywidualnych 244
3.2.3. Podsumowanie 250
4. Inne typy budynków związanych z motoryzacją indywidualną 255
4.1. Motele 256
4.2. Zajazdy 266
4.3. Kościoły autostradowe 270
4.4. Tory wyścigowe 273
4.5. Podsumowanie 279
5. Budynki reprezentacyjne
6. Wnioski
7. Zakończenie
8. Bibliografia

Dane techniczne

Autor Łukasz Wojciechowski
Wydanie 2019
Liczba stron 340
Okładka miękka
Format B5

Tytuły polecane

Koszty dostawy
Paczkomaty InPost Kwota zakupów Koszt przesyłki przedpłata
  powyżej 450 zł 0 zł
  do 250 zł 6,5 zł
  do 250 zł 13 zł

Kurier DPD Przedpłata Płatność za pobraniem
  11 zł 15 zł
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Realizacja: N4K.eu
Sklep internetowy Shoper.pl