Zarządzanie rozwojem aglomeracji miejskich

Dostępność: dostępne
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 49,00 zł 49.00
ilość egz.

towar niedostępny

dodaj do schowka

Opis

Książka poświęcona została zarządzaniu rozwojem miasta na poziomie planowania strategicznego, gospodarowania przestrzenią miejską, promocją miasta oraz koordynowaniem działań gmin wchodzących w skład obszarów metropolitalnych.
 
Tom ma wyraźne przeznaczenie dydaktyczne. Świadczą o tym zarówno streszczenia poprzedzające każdy z rozdziałów, jak i pytania kontrolne lokowane po ich zakończeniu.
 
Sam autor pisze, że praca przeznaczona jest w zasadzie dla studentów kierunku gospodarka przestrzenna, ale może być również przydatna dla osób studiujących zarządzanie, administrację, architekturę i urbanistykę oraz dla pracowników urzędów administracji publicznej. Ten typ deklaracji uważam, za przesadnie skromny.
 
Równie dobrze odbiorcami pracy, o podręcznikowym przecież przeznaczeniu, mogą być studenci socjologii, politologii czy nawet ekonomii.
W większości rodzimych instytutów socjologii, w planie zajęć obligatoryjnych, widnieje przedmiot socjologia miasta i przestrzeni, w licznych instytutach politologicznych, na specjalnościach samorządowych, pojawiają się zagadnienia samorządności miejskiej, a w akademiach ekonomicznych wykładana jest ekonomika miasta. Studenci tych kierunków, podobnie jak i działacze samorządowi, mogą być także odbiorcami.
           
Prof. Marek S. Szczepański
 
SPIS TREŚCI:

Wstęp 5

I. PROCESY URBANIZACJI I METROPOLIZACJI, CYKLICZNY ROZWÓJ MIAST 7
1.1. Ogólna charakterystyka procesów urbanizacji 7
1.2. Charakterystyka procesów urbanizacji Polski 16
1.3. Cykliczny rozwój miast 25
1.4. Procesy metropolizacji w skali globalnej 31
1.5. Procesy metropolizacji w Polsce 48

II. POLITYCZNE ASPEKTY FUNKCIONOWANIA WŁADZY MIEJSKIE] 59
2.1. Style zarządzania miastem 60
2.2. Uwarunkowania funkcjonowania władz lokalnych w Polsce 67

III. ZARZĄDZANIE PRZESTRZENIĄ EKONOMICZNĄ MIASTA  83
3.1. Miasto jako dobro ekonomiczne  83
3.2. Renta gruntowa i elastyczność popytu 86
3.3. Popyt jednostek i rodzin 91
3.4. Popyt przedsiębiorstw 98
3.5. Podaż przestrzeni miejskiej 113
3.6. Warunki zewnętrzne 117
3.7. Pozarynkowe zaspokajanie potrzeb ekonomicznych 123
3.8. Rola władz publicznych w gospodarce miejskiej 125

IV. STRUKTURA SPOŁECZNA MIAST A ORGANIZACJA PRZESTRZENI 129
4.1. Ekologia społeczna i jej tradycji 129
4.2. Czynniki segregacji i agregacji społeczno-przestrzennej 146

V. PLANOWANIE I BUDOWA STRATEGII ROZWOJU MIASTA 163
5.1. Projekt miasta 163
5.2. Planowanie całościowego rozwoju miasta 171
5.3. Budowa strategii rozwoju miasta 176
5.4. Elementy promocji miasta 191

VI. ZARZĄDZANIE AGLOMERACJAMI MIEISKIMI - DOŚWIADCZENIA EUROPEjSKIE 199

PODSTAWOWA LITERATURA WYKORZYSTANA W OPRACOWANIU 227

SPIS TABEL 229

SPIS RYCIN 231
urbanstyka

Dane techniczne

Autor Bohdan Jałowiecki
Wydanie 2002
Liczba stron 230
Okładka miękka
Format B5

Tytuły polecane

Koszty dostawy
Paczkomaty InPost Kwota zakupów Koszt przesyłki przedpłata
  powyżej 200 zł 0 zł
  do 200 zł 3 zł
  do 150 zł 5 zł
  do 100 zł 9 zł

Kurier DPD Przedpłata Płatność za pobraniem
  11 zł 15 zł
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Realizacja: N4K.eu
Sklep internetowy Shoper.pl