Nasze własne, nasze polskie. Mit renesansu lubelskiego w polskiej historii sztuki
Opis
Największy rozkwit badań nad renesansem lubelskim przypadł na lata 50. XX wieku. Sztuka prowincji dawnej Małopolski stała się wówczas synonimem twórczości „ludowej”, narodowej w formie i socjalistycznej w treści.
Nacjonalistycznie motywowane prace na temat renesansu lubelskiego miały poważne konsekwencje dla dalszego rozwoju badań nad tym zagadnieniem. Przeniknęły one bowiem do literatury popularnej i do dziś kształtują obraz sztuki XVII wieku. Niniejsza publikacja, będąca interdyscyplinarną analizą różnorodnych motywacji i historycznych uwarunkowań badań nad sztuką, jest próbą pokazania tej dyscypliny w szerszym kontekście społecznym i politycznym.
Dane techniczne
| Autor | Kinga Blaschke |
| Wydanie | 2010 |
| Liczba stron | 84 |
| Ilustracje | liczne kolorowe i czarno-białe |
| Okładka | twarda |
| Format | 220 x 260 mm |