Modelowanie 3D dla potrzeb iluminacji obiektów

Dostępność: ostatnie egzemplarze
Wysyłka w: 24 godziny
Cena: 39,00 zł 39.00
ilość egz.

towar niedostępny

dodaj do schowka

Opis

Niniejsze opracowanie może służyć jako podstawowa instrukcja zarówno do obsługi starszych wersji, obecnych, jak i – przypuszczalnie – tych przyszłych programu Autodesk 3D Studio. Adresowane jest głównie do studentów studiów inżynierskich i magisterskich specjalności Technika Świetlna na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej. Może być również wykorzystany na innych wydziałach. Przykładem może być Wydział Architektury PW oraz Akademia Sztuk Pięknych.
 
Wiadomości zawarte w opracowaniu mogą również posłużyć wielu firmom oświetleniowym, które w swojej ofercie mają tworzenie wizualizacji komputerowej oświetlenia.
 
SPIS TREŚCI:
 
1. Wprowadzenie
 
2. Interfejs programu Autodesk 3ds Max Design 2011 7
3. Modelowanie reprezentacji geometrycznej obiektu 12
3.1. Modelowanie 2D 13
3.1.1. Tworzenie własnych kształtów funkcją Line (linia) 18
3.2. Modelowanie 3D 20
3.2.1. Obiekty podstawowe – Standard Primitives 21
3.2.2. Obiekty rozszerzone – Extended Primitives 25
3.2.3. Podstawowe obiekty architektoniczne 29
3.2.4. Modelowanie za pomocą kształtów 31
4. Modyfikatory obiektów 46
4.1. Edycja linii funkcją Edit Spline 46
4.1.1. Edycja linii na poziomie wierzchołków (Vertex) 47
4.1.2. Edycja linii na poziomie segmentów (Segment) 52
4.1.3. Edycja na poziomie linii (Spline) 53
4.2. Edycja siatki – Edit Mesh oraz Edit Poly 56
4.2.1. Edycja wierzchołków (Vertex) obiektów typu Poly 64
4.2.2. Edycja krawędzi (Edge) 68
4.2.3. Edycja brzegów (Border)70
4.2.4. Edycja wielokątów (Polygon) i elementów(Element) 70
4.2.5. Właściwości powierzchni siatki 75
4.3. Wytłaczanie obiektów modyfikatorem Sweep 76
4.4. Wytłaczanie obiektów funkcją Loft 78
4.5. Wytaczanie obiektów funkcją Lathe 80
4.6. Zakrzywienie obiektów funkcją Bend 81
4.7. Skręcenie obiektów funkcją Twist 82
4.8. Modyfikatory FFD (Free Form Deformers) 83
 
5. Definiowanie ujęć widokowych – Cameras 86
6. Podstawy renderigu sceny 90
 
7. Definiowanie materiałów 95
7.1. Materiały wielorakie – Multi/Sub-Object 98
7.2. Mapowanie materiałów 100
7.2.1. Kanały mapowania – roleta Maps 100
7.2.2. Rodzaje map 102
7.2.3. Współrzędne mapowania – UVW Map 105
 
8. Koncepcja oświetlenia 109
8.1. Tworzenie wirtualnej sceny oświetleniowej 111
 
9. Finalna prezentacja projektu 123
10. Podsumowanie
11. Literatura
 
 
 

Dane techniczne

Autor Rafał Krupiński
Wydanie 2011
Liczba stron 132
Ilustracje liczne kolorowe i czarno-białe
Okładka miękka
Format B5

Tytuły polecane

Koszty dostawy
Paczkomaty InPost Kwota zakupów Koszt przesyłki przedpłata
  powyżej 200 zł 0 zł
  do 200 zł 3 zł
  do 150 zł 5 zł
  do 100 zł 9 zł

Kurier DPD Przedpłata Płatność za pobraniem
  11 zł 15 zł
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Realizacja: N4K.eu
Sklep internetowy Shoper.pl