Przydomowy chów królików
Dostępność: dostępne
Falenica. Genius loci
Książka o mieszkańcach Falenicy i miejscach, w których żyli na przestrzeni ostatnich ponad sześćdziesięciu lat.
Dostępność: dostępne
Gospodarowanie wodą w krajobrazie
Dostępność: ostatnie egzemplarze
Wiejskie kościoły parafialne XIII wieku na Śląsku (miejscowości S-Ż) i na Łużycach
Publikacja poświęcona jest zabytkowym kościołom parafialnym, wzniesionym we wsiach w trzynastym wieku na Śląsku, w jego granicach historycznych.
Dostępność: dostępne
Wiejskie kościoły parafialne XIII wieku na Śląsku (miejscowości P-S))
Publikacja poświęcona jest zabytkowym kościołom parafialnym, wzniesionym we wsiach w trzynastym wieku na Śląsku, w jego granicach historycznych
Dostępność: dostępne
Wiejskie kościoły parafialne XIII wieku na Śląsku (miejscowości H-O))
Publikacja poświęcona jest zabytkowym kościołom parafialnym, wzniesionym we wsiach w trzynastym wieku na Śląsku, w jego granicach historycznych.
Dostępność: dostępne
Wiejskie kościoły parafialne XIII wieku na Śląsku (miejscowości A-G)
Publikacja poświęcona jest zabytkowym kościołom parafialnym, wzniesionym we wsiach w trzynastym wieku na Śląsku, w jego granicach historycznych.
Dostępność: dostępne
Ogród w pojemnikach
Dostępność: dostępne
Brakujący element Wątki ezoteryczne w sztuce współczesnej
Obecność wątków ezoterycznych w sztuce współczesnej jest od dawna publiczną tajemnicą...
Dostępność: dostępne
Analiza naturalnych i wymuszonych przepływów powietrza w tunelach drogowych
Celem monografii jest poszerzenie wiedzy o naturalnych i wymuszonych przepływach powietrza w tunelach drogowych oraz identyfikacja czynników mających wpływ na te przepływy. W monografii przedstawiono własne badania przepływów powietrza w rzeczywistych tunelach drogowych z systemem wentylacji wzdłużnej.
Dostępność: dostępne
Stan graniczny zarysowania w ścianach żelbetowych poddanych oddziaływaniu odkształceń wymuszonych
Monografia jest obszernym i dogłębnym studium zagadnienia zarysowania ścian żelbetowych na skutek skrępowania swobody odkształceń pod działaniem odkształceń wymuszonych z punktu widzenia spełnienia warunków stanu granicznego zarysowania.
Dostępność: dostępne
BUNT a tradycje grafiki w Polsce i Niemczech
Twórczość malarska grupy Bunt zachowała się do naszych czasów tylko w nikłym stopniu.
Dostępność: dostępne
Wybrane aspekty zrównoważonego rozwoju zielonych przestrzeni miejskich
Publikacja stanowi element dyskursu o wartości zielonych przestrzeni oraz zasobów wodnych w aglomeracjach aspirujących do statusu miast przyszłości...
Dostępność: dostępne
Zastosowanie metody sztywnych elementów skończonych do oceny charakterystyk dynamicznych płytowo-belkowych układów konstrukcyjnych
Płytowo-belkowe układy konstrukcyjne są powszechnie stosowane w przypadku, gdy kluczowym czynnikiem decydującym o ostatecznej formie ustroju jest jego ciężar. Takie rozwiązania konstrukcyjne znajdują zastosowanie w branży budowlanej, przemyśle okrętowym, lotniczym czy w sektorze kosmicznym. W kubaturowych obiektach budownictwa przemysłowego, mieszkaniowego oraz użyteczności publicznej płyty usztywnione belkami pełnią rolę stropów pomiędzy kondygnacjami budynków. W budownictwie mostowym płyty usztywnione wykorzystywane są jako płyty jezdne pomostu lub środniki blachownicowe dźwigarów mostowych usztywnionych pionowymi i poziomymi żebrami. Nowe rozwiązania technologiczno-materiałowe umożliwiają konstruowanie coraz lżejszych obiektów. Do rozwiązań takich należą między innymi kolejne generacje stalowo-betonowych konstrukcji zespolonych, szczególnie jeśli do wykonania płyty wykorzystano betony bazujące na lekkim kruszywie. Konstrukcje o zredukowanej masie są bardziej narażone na wpływy oddziaływań o charakterze dynamicznym, w związku z czym o ostatecznym kształcie projektowanych obiektów decydują coraz częściej nie względy wytrzymałościowe, lecz warunki określane stanem granicznym użytkowalności. Przekroczenie warunków tego stanu w odniesieniu do konstrukcji stropów w budynkach lub obiektów mostowych, w tym kładek dla pieszych, ujawnia się w postaci np. nadmiernych ugięć lub nadmiernej wrażliwości układu na drgania. Od kilku lat zagadnienie drgań jest coraz częściej uwzględniane w analizach i projektach obiektów budowlanych. Jest to efekt większej świadomości właścicieli obiektów, którzy obawiają się, że występujące w otoczeniu budynków źródła drgań mogą doprowadzić do uszkodzeń budowli, jej przyspieszonego zużycia. Rosną również wymagania użytkowników obiektów, dla których nadmierny poziom drgań narusza warunki komfortu w pomieszczeniach przeznaczonych do stałego pobytu. Źródła drgań w otoczeniu istniejących oraz projektowanych budowli mają różne pochodzenie i często zaliczane są do tzw. oddziaływań parasejsmicznych. Spośród nich wyróżnia się tzw. drgania komunikacyjne, które generowane są przejazdami różnego rodzaju pojazdów, jak również powstają podczas robót drogowych, jeśli stosowane są maszyny będące źródłem drgań, np. walce wibracyjne, wibromłoty itp. W wielu sytuacjach projektowych i diagnostycznych wpływ drgań na ludzi miewa decydujące znaczenie w ocenie poprawności przyjętych rozwiązań. Poziom progu odczuwalności drgań przez ludzi jest na ogół znacznie niżej usytuowany niż granica odczuwalności drgań przez konstrukcję budynku. Drgania mogą być również wzbudzane zarówno przez ruch osób, tj. pieszych lub użytkowników pomieszczeń,
Dostępność: dostępne