Encyklopedia materiałów odzieżowych. Podręcznik kreatywnego doboru tkanin dla projektantów

Obszerny katalog tkanin i dodatków zawiera słownik terminów, definicje poszczególnych rodzajów tkanin, ich sploty, podstawowe cechyi przeznaczenie. Autor podpowiada, jak do różnych rodzajów odzieży dobrać odpowiednie materiały i wykorzystać ich natur...
Dostępność: ostatnie egzemplarze
Andrzej Schlüter rzeźbiarz królów

Dostępność: ostatnie egzemplarze
Architektura muzą malarstwa. Motywy formy architektonicznej w malarstwie

Dostępność: ostatnie egzemplarze
Brązownictwo warszawskie w XIX i XX wieku od Norblina do Łopieńskich

Monografia prezentuje rozwój i dorobek warsztatów parających się odlewnictwem w brązie (zwłaszcza artystycznym), którego głównym ośrodkiem na ziemiach polskich w XIX i XX w. była Warszawa.
Dostępność: ostatnie egzemplarze
Brescia. Renesans na północy Włoch Moretto – Savoldo – Moroni. Rafael – Tycjan – Lotto

Brescia. Renesans na północy Włoch. Moretto – Savoldo – Moroni. Rafael – Tycjan – Lotto, red. merytoryczna Joanna Kilian Michieletti, proj. graficzny: Przemek Dębowski, s. 288, il., Muzeum Narodowe w Warszawie, Warszawa 2016, ISBN 978-83-7100-989-1.
Wydawnictwo: Muzeum Narodowe w Warszawie »
Rodzaj okładki: Miękka ze skrzydełkami
Wymiar: 20x30cm Ilość stron: 283
Dostępność: ostatnie egzemplarze
BUNT a tradycje grafiki w Polsce i Niemczech

Twórczość malarska grupy Bunt zachowała się do naszych czasów tylko w nikłym stopniu.
Dostępność: dostępne
Chinois. Drezdeńska sztuka lakiernicza

Dostępność: dostępne
Cmentarz i stół. Pogranicze prawosławno-katolickie w Polsce i na Białorusi

Książka jest plonem długoterminowych badań etnograficznych prowadzonych w latach 1993–2001 we wsiach na pograniczu wyznaniowym w Polsce i na Białorusi. W centrum zainteresowania znalazły się tu dwa obszary życia społecznego lokujące się na granicy kultury i biologii – skupione wokół umierania i jedzenia – które przez swój bliski związek zarówno ze sferą sakralną, jak i codzienną doskonale ujawniają różne procesy tworzenia i neutralizowania symbolicznych granic między wyznaniami i między wyznawcami. W sposobach „obchodzenia się” ze śmiercią i wspominania zmarłych, w przestrzeni lokalnych cmentarzy i w nagrobnych inskrypcjach, a także w rozmaitych czynnościach i rytuałach przygotowywania, spożywania i dzielenia się jedzeniem, są wyrażane społeczne układy, kulturowe wzorce i naczelne wartości istotne w życiu mieszkańców pogranicznych wsi. Cmentarz i stół jest też opowieścią o dokonującej się zmianie kulturowej – stopniowym odchodzeniu od tradycyjnych form życia wspólnotowego, postępującej indywidualizacji i kulturowej unifikacji, której skutkiem jest przerwanie ciągłości przekazu międzypokoleniowego i zanik tradycyjnego chłopskiego etosu. Rok wydania: 2013 ISBN: 978-83-231-3012-3 Oprawa: twarda Ilość stron: 332 Wymiary: 150 x 210
Dostępność: ostatnie egzemplarze
Dawne i nowsze odlewnictwo w Polsce - wyroby żeliwne i inne

Rok wydania: 2011
ISBN: 978-83-88341-61-8
Oprawa: miękka
Ilość stron: 214
Wymiary: 210 x 295
Dostępność: dostępne
Dom miłośnika sztuki. Kultura artystyczna Czech i Moraw 1870–1930

Album zawiera niemal 200 zdjęć przedmiotów powstałych na przełomie XIX i XX wieku. W tym okresie w Czechach i na Morawach działali wielcy mecenasi i koneserzy sztuki. Dzięki ich pasji zostały stworzone niezwykle cenne kolekcje będące obecnie w rękach...
Dostępność: ostatnie egzemplarze
Dzieje konserwacji ołtarza Wita Stwosza w Kościele Mariackim w Krakowie

Dostępność: dostępne
Edward Nadulski

Edward Nadulski urodził się w 1914 roku w Kamionce koło Lubartowa. Edukację artystyczną rozpoczął w 1938 roku w Wolnej Szkole Rysunku i Malarstwa im. Ludwiki Mehhoferowej w Lublinie. W latach 1948-1955 studiował na Wydziale Malarstwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych w pracowni Kazimierza Tomorowicza. Po ukończeniu studiów wyjechał do Szczecina, gdzie podjął pracę dyrektora w PP „Pracownie Sztuk Plastycznych”. Równocześnie zajmował się projektowaniem graficznym. Po powrocie do Lublina w latach 1960-64 był kierownikiem Wydziału Kultury PWRN. Do 1972 roku, przez dwie kadencje był prezesem lubelskiego okręgu Związku Polskich Artystów Plastykow. W latach 1972-76 prowadził lubelskie Biuro Wystaw Artystycznych. Zmarł w 1978 roku w Lublinie.
Pozostawił po sobie dorobek w postaci kilkuset obrazów. Prace artysty znajdują się w zbiorach prywatnych i publicznych w kraju, m.in. w Muzeum na Zamku w Lublinie, Muzeum Narodowym w Warszawie, jak również za granicą, m.in. w Danii, Anglii, Szwajcarii.
Za swoją twórczość otrzymywał nagrody i wyróżnienia m.in. wyróżnienie na Ogólnopolskiej wystawie malarstwa, grafiki i rzeźby „Przeciw Wojnie” (Lublin, 1966), Nagrodę Wojewódzką za działalność artystyczną (1969). W 1975 roku otrzymał I nagrodę na VIII Międzynarodowej Wystawie Sztuki Inter-75 w Holstebro w Danii.
Dostępność: dostępne
Ekonomia muzeum

Dostępność: brak towaru
Elitarna fascynacja czy niedoceniony element obrazu sztuki polskiej? Biżuteria w Polsce

Niniejsza publikacja z cyklu Rzemiosło artystyczne i wzornictwo w Polsce poświęcona została wartościom artystycznym biżuterii, ikonografii, datowaniu i wzorom dla klejnotów...
Dostępność: dostępne
Emilia. Meble, muzeum, modernizm

Dostępność: dostępne
Eseje o sztuce i artystach

wydawca: Rewizje, Kraków 2022
| tłumaczenie: Ewa Borsuk|
| liczba stron: 240
| wydanie drugie poprawione i uzupełnione
| format: 148 × 209 mm
| ISBN: 978-83-966080-0-0
Dostępność: dostępne
Europejskie wpływy w sztuce i architekturze województwa śląskiego

Dostępność: dostępne
Feniks świata litewskiego. Fundacje i inicjatywy artystyczne Kazimierza Leona Sapiehy 1609-1656

Dostępność: dostępne
Formy przestrzenne jako centrum wszystkiego

W latach 60. i 70. XX wieku odbywało się w Elblągu Biennale Form Przestrzennych. Było ono wówczas największą w kraju cykliczną artystyczną imprezą plenerową. Brały w nim udział takie sławy jak Magdalena Abakanowicz, Edward Krasiński czy Henryk Stażew...
Dostępność: dostępne
Fotografowie białostoccy 1861-1915

Tytuł: Fotografowie białostoccy 1861-1915
Tekst historyczny: Wiesław Wróbel
Fotografie: Zdjęcia z kolekcji Mieczysława Marczaka
Wydawca: Centrum im. Ludwika Zamenhofa
Data wydania: Białystok 2016 r.
Ilość stron: 700
Dostępność: ostatnie egzemplarze
Historia sztuki jako instytucja

Dostępność: dostępne